Nejlepší cyklistické trasy na ostrově Lamma

HongkongOstrov Lamma, dobré místo pro jízdu na kole - vynikající trasy pro horská kola a malebná zpevněná cyklistika v kombinaci

Lamma, stejně jako ostatní ostrovy Hong Kongu, nepovoluje auta. Ostrované tedy mají kulturu cyklistiky, která může být v Asii jedinečná, protože pravděpodobně jen málo míst v Asii omezuje vozidla. Zamilujete si to, pokud milujete jízdu na kole za cvičením a prohlídkou památek a za dobrodružstvím na horském kole.

Trasy pro horská kola se staly mezinárodně známými a jsou považovány za možné místo pro budoucí mezinárodní soutěže.

• Trasy: Rodinná procházka + pryč do severních/jižních kopců
  • Pro: příležitostné cyklisty, rodiny a cyklisty na horských kolech
  • Druhy stezek: stezky pro horská kola nebo nenáročné zpevněné cesty
  • Atrakce: zábava na kole na ostrově určeném pouze pro pěší/cyklisty
  • Délka prašné dráhy: 15 kilometrů upravené tratě pro terénní kola.
  • Délka rodinné procházky: Celkem 18 kilometrů (12 mil).
  • Funkce: Family Walk je snadná pěší zpevněná cesta; snadný přístup ze dvou trajektových mol Lamma; skvělé výhledy; známé rybí restaurace.

Ostrov Lamma je v Hongkongu známý jako klidné útočiště pro chodce a cyklisty s scenérií, plážemi a jídlem. Ale horští cyklisté vyvíjeli tratě na kopcích na severu a ve středu ostrova. Na jižní straně ostrova jsou také velké kopce, kde je odbočka z Rodinná procházka zpevněná cesta jde do. Pokud chcete, můžete tam také sejít z cesty.

Můžete jezdit na kole, kde chcete, na ulicích a silnicích, po turistických stezkách i mimo trail v rozsáhlých sítích prašných cest na jihu na hoře Stenhouse a v severní části ostrova džunglí. Takže pro cyklistiku nebo vyhlídkové výlety je to a skvělé místo pro útěk ve snadném dosahu Central.

Dvě hlavní trasy pro horská kola

Severní smyčka

Z mola Lamma Island Yung Shue Wan Pier pokračujte po cestě do hlavní ulice, zahněte první odbočkou doleva a asi po deseti metrech na rozcestí jděte doleva. Ve vesnici Tai Peng najděte Wongův obchod s potravinami a zahněte doprava směrem k veřejným toaletám. Pokračujte kolem záchodů, až narazíte na širokou lanovku. Odbočte vlevo nahoru po strmé cestě a vyšplhejte na vrchol a sestupte 350 metrů po silnici, dokud nedojdete k prvnímu ze dvou vstupů na stezku.

Tento vjezd je do jednostopé cyklosmyčky. Tuto smyčku připravili horští cyklisté. Vine se džunglí a podél travnatých ploch poblíž moře. Přes kanál se můžete podívat na Ap Lei Chau na ostrově Hong Kong. Existuje malá pláž, na kterou se můžete vydat v Luk Chau Wan na samém severním bodě ostrova.

Výzva pro horská kola: Jedná se o 3,5 km technicky náročnou jednostopou stezku s výhledem na kanál mezi Lamma a ostrovem Hong Kong. Horští cyklisté říkají, že tato a Snake trail na jih patří mezi nejtěžší a nejlepší tratě pro špinavé kolo v Hong Kongu. Jsou zde strmá stoupání, obtížné sjezdy (pozor na větve stromů a liány) a obtížná kamenitá místa, jak se trať vine a ven z džungle.

Hadí dráha

Chcete-li jít přímo na tuto trasu z mola Yung Shue Wan, zamiřte k obřímu větrnému mlýnu zvanému Lamma Winds podél Family Walk. Je jižně od mola. Vede tam strmá cesta odbočující z Family Walk do kopce. Pravděpodobně po něm budete muset jít pěšky na špinavém kole. Najděte cestu tam na malém pahorku nad větrným mlýnem. Dá se snadno najít.

I tato trať byla připravena horskými cyklisty. Prochází pahorky ze severu na jih. K této hadí stezce se můžete dostat také přímo ze Severní smyčky po prašných cestách, které se táhnou podél pobřeží.

Snadná vyhlídková rodinná vycházková trasa

Yung Shue Wan - Lamma Winds - Pláž Lo So - Sok Kwu Wan

Tato trasa vede na Family Walk a je vhodná pro starší jezdce, děti a rodiny. Byla postavena pro pěší a je oblíbená jako pěší stezka. Byl navržen i pro kola a nejsou zde žádné schody, ale jsou zde strmé úseky, které vyžadují námahu k přejezdu.

Je velmi populární o prázdninách se stovkami nebo tisíci Číňanů, kteří se tlačí na trase jako výlet na ostrov. Je oblíbený pro svou nádhernou scenérii a proto, že se po něm snadno procházejí děti i starší lidé. Rybí restaurace v obou vesnicích na obou koncích je jednou z atrakcí.

Začíná na trajektovém molu Yung Shue Wan v severozápadní části ostrova. Jede 4 kilometry přes ostrov k dalšímu trajektovému molu ve vesnici Sok Kwu Wan na jihovýchodní části ostrova. Vyhraďte si více času na zastávku na plážích a na prohlídku větrného mlýna.

Poznámka k zákazu cyklistických značek: Na Rodinné procházce jsou značky, které říkají, že o svátcích a víkendech je zakázáno jezdit na kole. Někteří lidé však v té době stále jezdí na kole. Ale možná by bylo lepší nemyslet na pomalé davy chodců na úzké stezce. Během všedních dnů je tu málo chodců a možná najdete cestu k sobě.

Fáze 1: Yung Shue Wan Pier k Lamma Winds

Jakmile vystoupíte z lodi, sjeďte po molu a zahněte doprava. Projdete kolem pošty. Pokračujte po hlavní ulici. Uvidíte drahé ovoce a nápoje na prodej a řadu restaurací a barů.

Uvidíte křižovatku s velkým nápisem na zdi budovy s nápisem „Banyan“. Je zde také malá cedule ukazující na pláž Hung Shing Yeh. Odbočte doleva a sledujte klikatou cestu. Objeví se velké komíny.

Když dorazíte na silnici s policejním stanovištěm Lamma Island a značkami směřujícími k Lamma Winds, můžete udělat zajížďku a jít po silnici nahoru. Je strmá a lidé pravděpodobně budou muset sesednout z kola a jít nahoru, pokud nebudou mít dobré převody. Odměna vidět obrovskou větrnou turbínu a scenérii stojí za to.

Fáze 2: Lamma Winds do vesnice Sok Kwu Wan

Vraťte se dolů na křižovatku Family Walk a pokračujte po Family Walk několik minut Hung Shing Yeh pláž. Uvidíte restaurace před pláží. Je to čisté a krajina je krásná. Vysoké komíny podivně dodávají kouzlu. I když pláž není dlouhá, je široká. Ve službě jsou plavčíci, koupelny a sprchy. Můžete si odpočinout a užít si moře.

Rodinná stezka pokračuje na druhé straně pláže a objímá břeh. Jde nahoru a nabízí skvělé výhledy na pláž. Od této chvíle jsou výhledy na moře a prázdnou pláž opravdu dobré.

Pak přijdete na další cestu se značkou pro Pláž Lo So Shing . Můžete se rychle projet na tuto pláž nebo pokračovat dolů na Sok Kwu Wan. Pláž je ještě odlehlejší a krásnější. Se svým bílým pískem je jedním z Nejlepší veřejné pláže v Hong Kongu . Má sprchy a plavčíky. Jsou zde zbytky pecí pocházejících z r Dynastie Tang .

Sjezdová část je snadná. Pokračujte po cestě z kopce podél břehu. V místě, kde Family Walk dosáhne pobřežní promenády Sok Kwu Wan, uvidíte před sebou chrám a napravo za ním je část Family Walk vedoucí na Mount Stenhouse.

Můžete pokračovat do Sok Kwu Wan, projet jím kolem restaurací napravo a trajektového mola po levé straně a pokračovat po rodinné stezce podél pobřeží do Tung O. Tung O je velká prázdná plážová oblast s několika domy na jižní pobřeží Lammy. Scenérie je pozoruhodná. Nebo můžete svůj výlet ukončit v jednom z Čínské rybí restaurace vedle mola. Poslední trajekt do Central odjíždí ve 22:40.

Family Walk Volitelné rozšíření Hill Riding

Sok Kwu Wan - Mount Stenhouse - Tung O - Sok Kwu Wan

Další málo využívaná a mnohem obtížnější cesta na jižní pobřeží vede přes vysočinu zvanou Mount Stenhouse. Nejezděte po této trase, pokud nejste schopni přenést své kolo po schodech nahoru a dolů. Jedná se o kruhový úsek Rodinné procházky, který začíná u výše zmíněného chrámu vesnice Sok Kwu Wan, vede k pobřeží a vrací se zpět na východ podél pobřeží do Sok Kwu Wan.

Cesta nahoru je drsnější. Je to kopec vysoký 353 metrů. Odměnou jsou skvělé scenérie a klidné prostředí pro zábavu pěšky nebo na kole. Nahoře přijedete do oblasti, kde se můžete na kole po prašných cestách na prázdných skalnatých červených stráních. Buďte opatrní, protože kopce nejsou připraveny na cyklistiku. Nahoře jsou skvělé výhledy, a pokud jste tam sami, je to místo mimořádné. Taková klidná. Tato část Lammy je docela krásná a pravděpodobně si nebudete připadat jako v Hong Kongu.

Na kole můžete sejít po schodech dolů na pěknou prázdnou pláž a pokračovat po cestě Family Walk směrem na východ (nevede jiným směrem) podél pobřeží a kolem domů a nedávné velké zástavby. Je to pěkná jízda, kterou můžete absolvovat až do Sok Kwu Wan.

Přílet do destinace Lamma:

Central Pier 4 do Yung Shue Wan (½ hodiny)

Jeďte trajektem z Central Pier 4 do Yung Shue Wan. Ostatní trajekty z Central Pier 4 jezdí na Sok Kwu Wan. Můžete jít na kterékoli molo, ale když začnete z Yung Shue Wan, můžete si užít strmou jízdu až k větrnému mlýnu Lamma Winds, když jste čerství. Rychlý trajekt jede do Yung Shue Wan asi za 21 minut.

Lamma Island PierOdpočinek na molu Lamma

Půjčovna kol a sezónní tipy

Půjčovna kol: Skvělá věc na Hongkongu je, že v Hongkongu na oblíbených cyklistických místech jsou dostupné, dokonce i levné obchody, kde si turisté mohou na jeden den půjčit kolo. Sha Tin je oblíbená cyklistická oblast a horská kola si zde můžete pronajmout již od 250 HKD (32 USD) na den. Levná běžná kola začínají na méně, asi 50 nebo 60 HKD.

V Mui Wo jsou také půjčovny. Pokud chcete dobré horské kolo, hledejte je na jiných místech nebo si půjčte vlastní. Prodejna kol v Yung Shue Wan možná nemá dobrá horská kola.

Sezóna: Zdaleka nejlepší čas jít na suchou trať je od listopad pochodovat. Jiné měsíce hodně prší. Hong Kong je také v létě velmi horký. Mokré stopy mohou být nebezpečné.

Mohlo by se vám líbit

Na Tai Mo Shan, kolem Pui O na Lantau, v Sai Kung Country Parku a na dalších místech jsou další pěkné stezky pro horská kola, které využívají místní cyklisté. Jsou zde také dobré silniční cyklotrasy vhodné pro starší lidi, děti a rodiny. Viz. níže.